ଭୁବନେଶ୍ବର, ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଗ୍ଲୋବାଲ ଆଲାଇନ୍ସ ଅଫ ଏନଜିଓ (ସାମାଜିକ ସଂଗଠନ) ର ସପ୍ତମ ବିଶ୍ବସ୍ତରୀୟ ବୈଠକ ହଙ୍ଗେରୀର ବୁଦାପେଷ୍ଟରେ 25 ରୁ 27 ମାର୍ଚ୍ଚ 2022 ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ଅନୁଷ୍ଠିତ ହୋଇଥିଲା । ସେଠାରେ ଏକ ଘୋଷଣାନାମା ରେ ବିଶ୍ଵର ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ସ୍ୱେଚ୍ଛାସେବୀ ସଂସ୍ଥା ମାନଙ୍କୁ ନିଜ ଦେଶରେ ଗୁରୁତ୍ଵପୂର୍ଣ୍ଣ ପଦ ପଦବୀରେ ଥିବା ଲୋକମାନଙ୍କୁ ଏକତ୍ରିତ କରି ରାସ୍ତାଘାଟ ରେ ସାଧାରଣ ଲୋକଙ୍କ ନିରାପତ୍ତା ଏବଂ ଜୀବନ ରକ୍ଷା ଦିଗରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ପାଇଁ ଅନୁରୋଧ କରାଯାଇଥିଲା। ମିଳିତ ଜାତିସଂଘର ସାଧାରଣ ସଭା ଜୁନ୍ 2022 ରେ ଆୟୋଜିତ ହେବାକୁ ଥିବା ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ଉପରେ ଏକ ଗୁରୁତ୍ବପୂର୍ଣ୍ଣ ଉଚ୍ଚ ସ୍ତରୀୟ ବୈଠକ ଥିବାବେଳେ 203୦ ସୁଦ୍ଧା ସଡକ ମୃତ୍ୟୁ ଏବଂ ଆଘାତରେ 50% ହ୍ରାସ ପାଇବା ପାଇଁ କଣ କରିହେବ ତାହା ଦର୍ଶାଇବାର ଏକ ସୁଯୋଗ ରହିଛି। ଜାତିସଂଘର ସାଧାରଣ ସଭାର 76 ତମ ଅଧୁବେଶନର ସଭାପତି ଶ୍ରୀ ଅବଦୁଲ୍ଲା ସହିଦ, ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଜାତିସଂଘର ସେକ୍ରେଟେରୀ ଜେନେରାଲଙ୍କ ସ୍ଵତନ୍ତ୍ର ଦୃତ ଶ୍ରୀ ଜିନ୍ ଟୋଡ଼ ଏବଂ ନିର୍ଦ୍ଦେଶକ ଡା, ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟର ସାମାଜିକ ନିୟକାରୀ, WHO, ବୁଦାପେଷ୍ଟ ରେ ଏହି ବୈଠକରେ ଭାଗ ନେଇଥିଲେ ।
ବୁଦାପେଷ୍ଟରେ ଅନୁଷ୍ଠିତ ବିଶ୍ବସ୍ତରୀୟ ବୈଠକରେ ତିନିଜଣ ଭାରତୀୟ ପ୍ରତିନିଧୀଙ୍କ ମଧ୍ୟରେ ଦଳର ନେତା ଥିବା ଭୁବନେଶ୍ବର ସ୍ଥିତ SAFE India ସଭାପତି ଶ୍ରୀ ଦିଲ୍ଲୀପ କୁମାର ପଣ୍ଡା କହିଛନ୍ତି ଯେ ସଡ଼କ ରେ ଯାତାୟାତ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ବିଭିନ୍ନ ଜୀବନ ରକ୍ଷାକାରୀ ଆଇନ ତଥା ନୀତିର କାର୍ଯ୍ୟକାରିତା ଉପରେ ଆଲୋକପାତ କରିଥିଲେ । ଓଡ଼ିଶା ଏବଂ ଭାରତରେ ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ଦିଗରେ ଏସବୁ ନୀତି ନିୟମ ଠିକ୍ ଭାବେ ଲାଗୁ ହେଉନାହିଁ ବୋଲି ସେ କହିଥିଲେ । ସେ ତାଙ୍କ ରାଜ୍ୟ ଓଡ଼ିଶାର ଉଦାହରଣ ଦେଇ କହିଥିଲେ ଯେ ସରକାରୀ କର୍ତ୍ତୃପକ୍ଷ, ଡାକ୍ତର, ପୋଲିସ ଏବଂ ସାଧାରଣ ଜନତା Good Samaritan ଆଇନ, ସ୍କୁଲ ଶିଶୁ ସୁରକ୍ଷା ଏବଂ ସୋଲାଶିୟମ ଫଣ୍ଡ ଯୋଜନା ଉପରେ ସୁପ୍ରିମକୋର୍ଟଙ୍କ ନିର୍ଦ୍ଦେଶ ବିଷୟରେ ଅବଗତ ନୁହଁନ୍ତି ।
ଶ୍ରୀ ଅବଦୁଲ୍ଲା ସହିଦ କହିଲେ, "ସଡକ ସୁରକ୍ଷା ବିକାଶ ରେ ନାଗରିକ ସମାଜକୁ ଜଡିତ କରିବା ଏକ ନ୍ୟାୟିକ ବିଷୟ; ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଓ ସ୍ଥାୟୀ ଭାବେ କ୍ଷତି ହ୍ରାସ ପାଇଁ ଏହା ଜରୁରୀ ସଠିକ୍ ସ୍ଥାନ ଏବଂ ସଠିକ୍ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ resourcesଗୁଡିକୁ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଓ ସ୍ଥାୟୀ ଭାବେ କ୍ଷତି ହ୍ରାସ ପାଇଁ ଏହା ଜରୁରୀ । ସଠିକୁ ସ୍ଥାନ ଏବଂ ସଠିକୁ ଲୋକଙ୍କ ପାଇଁ resourceଗୁଡିକୁ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଭାବରେ ଚ୍ୟାନେଲାଇଜ୍ କରିବାର କ୍ଷମତା ସେଚ୍ଛାସବୀ ସଂଗଠନ ମନଙ୍କ ର ଅଛି; ସଡକ ସୁରକ୍ଷା ଉପରେ ମାନସିକତା ପରିବର୍ତ୍ତନ କରନ୍ତୁ; ଅମଲାତନ୍ତ୍ରକୁ ଏ ଦିଗରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ଉତ୍ସାହିତ କରନ୍ତୁ; ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ଦିଗରେ ପଛୁଆ ଥିବା ଦେଶମାନଙ୍କୁ ସହାୟତା ଯୋଗାଇବା ଏବଂ ସରକାର, ଉଦ୍ୟୋଗ ଏବଂ ବ୍ୟକ୍ତିବିଶେଷଙ୍କୁ ଅର୍ଥପୂର୍ଣ୍ଣ, ସହଯୋଗୀ ପଦକ୍ଷେପ ନେବାକୁ ପ୍ରେରଣା ଦିଅନ୍ତୁ ।
ଶ୍ରୀ ଜିନ୍ ଟୋଡ଼ କହିଛନ୍ତି, “ଏହି ଏନଜିଓ ଘୋଷଣାନାମା ଏକ ଦଶନ୍ଧି ଧରି କାର୍ଯ୍ୟାନୁଷ୍ଠାନ ପାଇଁ ସୃଷ୍ଟି କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ଆଧାର । ଅଟେ ସଡ଼କ ନିରାପତ୍ତାରେ ଅନେକ ଅଗ୍ରଗତି ଉତ୍ସାହୀ ଏବଂ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ଏନଜିଓ ମାନଙ୍କୁ ଧନ୍ୟବାଦ ଏବଂ ମୁଁ ମିଳିତ ଭାବେ କାମ କରିବାକୁ ଆଗ୍ରହୀ "। ଡକ୍ଟର ଇଟିଏନ୍ ରୁଗ୍ କହିଛନ୍ତି, ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷାକୁ ମୁକାବିଲା କରିବା ପାଇଁ ଉଚ୍ଚ ସ୍ତରୀୟ ନେତୃତ୍ବ ନିଶ୍ଚିତ କରିବାକୁ ଆମର ଉଦ୍ୟମ ଜାରି ରଖୁବା ଆବଶ୍ୟକ । ଏନଜିଓଗୁଡ଼ିକର ବୁଦାପେଷ୍ଟ ଘୋଷଣାନାମାକୁ ଆମେ ପ୍ରଶଂସା କରୁଛୁ । ଏହା ଅନ୍ୟ ଏକ ଗୁରତ୍ବପର୍ଣ୍ଣ ପଦକ୍ଷେପ ଏବଂ 2030 ସୁଦ୍ଧା ସଡକ ଯାତାୟାତରେ ମୃତ୍ୟୁ ଏବଂ ଆଘାତରେ 50% ହ୍ରାସ ପାଇବା ପାଇଁ ସମାଧାନ କରାଯିବା ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା କେତେକ ଗୁରୁତ୍ଵପୂର୍ଣ୍ଣ ବିଷୟ ପ୍ରତି ଧ୍ୟାନ ଦେବାରେ ସହାୟକ ହେବ।"
ଲୋଟେ ବଡ଼ମ୍ କହିଛନ୍ତି, “ଦଶକର କାର୍ଯ୍ୟ ଶେଷ ହେବା ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ମାତ୍ର 3,203 ଦିନ ବାକି ଥିବାବେଳେ ଆମ । ସରକାରମାନେ ବର୍ତ୍ତମାନ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବା ଆବଶ୍ୟକ। ଜୀବନ ବଞ୍ଚାଇବା ପାଇଁ କ'ଣ ଦରକାର ଆମେ ଜାଣୁ, ଏହାକୁ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାର ସମୟ ଆସିଛି | ଆମେ, ଏନଜିଓ ଭାବରେ, ଆମର ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଦେଇଥାଉ, ରାସ୍ତାରେ ଲୋକଙ୍କ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ଛିଡା ହୋଇଥାଉ | 30 କିଲୋମିଟର ଘଣ୍ଟା ସୀମାଠାରୁ ଆରମ୍ଭ କରି ଯେଉଁଠାରେ । ଲୋକମାନେ ଚାଲନ୍ତି, ରହନ୍ତି, ଖେଳନ୍ତି, ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ପାଇଁ ବିନିଯୋଗ କରନ୍ତି ଏବଂ ସଡ଼କ ସୁରକ୍ଷା ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବାରେ ଏନଜିଓ ମାନଙ୍କୁ ଜଡିତ କରନ୍ତି, ଆମେ ପ୍ରମାଣ-ଆଧାରିତ କାର୍ଯ୍ୟଗୁଡିକ କାର୍ଯ୍ୟକାରୀ କରିବାକୁ ଆମର ନିଷ୍ପତ୍ତି ନେବା କର୍ତ୍ତୁପକ୍ଷ ମାନଙ୍କୁ ଆହ୍ .ଏନ କରୁ ଏହିପରି ଭାବରେ ଆମେ 2030 ଲକ୍ଷ୍ୟ ହାସଲ କରିବୁ ଏବଂ ନିରାପଦ ଯାତାୟାତ ପାଇଁ ଲୋକଙ୍କ ଅଧୁକାରର ଗ୍ୟାରେଣ୍ଟି ଦେବୁ।"
ଫେଡେରାଲ୍ କର୍ପୋରେସନ୍, ମିସେଲିନ୍, ଟୋଟାଲ୍ ଏନର୍ଜିଜ୍ ଫାଉଣ୍ଡେସନ୍ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପ୍ରଯୋଜକମାନଙ୍କ ସହଭାଗିତା । ସହିତ ବିଶ୍ୱ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ସଂଗଠନ ଏବଂ ହଙ୍ଗେରୀ ମୋଟର୍ସପୋର୍ଟ ଏବଂ ଗ୍ରୀନ୍ ମୋବିଲିଟି ଏଜେନ୍ସି ଦ୍ୱାରା ଆୟୋଜିତ ହୋଇଥିବା ଗ୍ଲୋବାଲ୍ ମିଟିଂ ଦ୍ବାରା ଗ୍ଲୋବାଲ୍ ମିଟିଂ ଆୟୋଜିତ ହୋଇଥିଲା । ଆକ୍ସନ୍ କଲ୍ - ଭାରତ ଏବଂ ଏସିଆ ପାସିଫିକ୍ । ଆମେ ଭାରତ ଏବଂ ଏସିଆ ପ୍ରଶାନ୍ତ ମହାସାଗରର ସମସ୍ତ ସରକାରଙ୍କୁ ଆହ୍ନ ନ କରୁଛୁ ଯେ ଲୋକମାନଙ୍କର ନିରାପଦ ଯାତାୟାତ ଏବଂ 2030 ସୁଦ୍ଧା ସଡ଼କ ମୃତ୍ୟୁ ଏବଂ ଆଘାତରେ 50% ହ୍ରାସ ପାଇଁ କାର୍ଯ୍ୟ କରିବାକୁ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଦେବା ପାଇଁ ଆହୁ .ନ ଦିଆଯାଇଛି। ଆମେ ଦାବି କରୁଛୁ: ପ୍ରମାଣ-ଆଧାରିତ କାର୍ଯ୍ୟ, ସଡ଼କ ନିରାପତ୍ତାରେ ବିନିଯୋଗ, ଉଭୟ ସଡ଼କ ବ୍ୟବହାରକାରୀ ଏବଂ ନିଷ୍ପତ୍ତି ଗ୍ରହଣ ପ୍ରକ୍ରିୟାରେ ସରକାରୀ ଏବଂ ଏନଜିଓର ଯୋଗଦାନକୁ ଲାଭକୁ ଚିହ୍ନିବା ଆମର ନାଗରିକ ସମାଜ ଭାବରେ ଗ୍ଲୋବାଲ୍ ଯୋଜନାରେ ଏକ ଭୂମିକା ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ହୋଇଛି । ନିରାପଦ ଯାତାୟାତ ପାଇଁ ଲୋକଙ୍କ ଅଧୁକାରକୁ ପ୍ରୋତ୍ସାହିତ କରିବା ତଥା ସକ୍ଷମ କରିବାରେ ଆମେ 2030 ସୁଦ୍ଧା ସଡକ ମୃତ୍ୟୁ ଏବଂ ଆଘାତରେ 50% ହ୍ରାସ କରିବାରେ ଆମର ଭୂମିକା ଗ୍ରହଣ କରିବାକୁ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତିବଦ୍ଧ।
Post a Comment